amvet – konsultacje specjalistyczne

Weterynarz Kardiolog Kraków

Chcesz wiedzieć, czym dokładnie zajmuje się weterynarz kardiolog i jak wyglądają konsultacje w naszej lecznicy w Krakowie? Kardiologia to dziedzina medycyny weterynaryjnej zajmująca się badaniem i leczeniem chorób serca u zwierząt. Obejmuje diagnostykę zaburzeń, takich jak: choroby zastawek, choroby mięśnia sercowego, arytmie, niewydolność serca, a także leczenie farmakologiczne, chirurgiczne i interwencje.

Kardiologia weterynaryjna korzysta z zaawansowanych technologii i metod diagnostycznych, aby dokładnie ocenić stan serca pacjenta. Badania obrazowe, takie jak echokardiografia, elektrokardiografia (EKG) czy rentgenografia klatki piersiowej, są niezbędne do dokładnej oceny struktury i funkcji serca. Specjaliści w dziedzinie kardiologii weterynaryjnej często współpracują z innymi lekarzami weterynarii, aby zapewnić kompleksową opiekę nad zwierzętami z problemami kardiologicznymi. Współpraca ta jest niezbędna, ponieważ choroby serca mogą wpływać na inne układy i narządy w organizmie zwierzęcia, takie jak układ oddechowy czy moczowy.

Weterynarz kardiolog dla psów i kotów – zdrowe serce pupila

Podobnie jak w przypadku ludzi, psy, koty czy gryzonie również mogą być podatne na różnorodne choroby i problemy z pracą tego organu – zarówno ze względu na predyspozycje genetyczne, jak i wiek. Co piąty pies w wieku 5-8 lat zapada na chorobę serca, a wraz z upływem czasu ryzyko to tylko wzrasta. Ważna więc jest nie tylko obserwacja i szybkie działanie w chwili wykrycia pierwszych objawów, ale także i badania profilaktyczne. Wizyta u kardiologa weterynarza w naszej lecznicy w Krakowie pozwala na skuteczną diagnostykę i wykrycie wszelkich chorób, zaburzeń i wad, dzięki czemu można zapewnić zwierzęciu jak najlepszą opiekę zdrowotną.

amvet – kardiologia

Weterynarz kardiolog Kraków – jak wygląda konsultacja kardiologiczna w AMVET?

Konsultacja kardiologiczna jest badaniem nieinwazyjnym i nie wymaga specjalnego przygotowania zwierzęcia. Na podstawie przeprowadzonego wywiadu i badania klinicznego lekarz kardiolog proponuje wykonanie badań dodatkowych, które umożliwiają postawienie diagnozy oraz wdrożenie odpowiedniego sposobu leczenia.

Więcej o tym, jak pracujemy i jakie standardy zapewniamy, przeczytasz tutaj: weterynarz Kraków.

amvet – kardiologia

Czy każda choroba serca oznacza konieczność zabiegu?

Większość chorób serca u psów i kotów kwalifikuje się do leczenia zachowawczego, czyli wdrożenia odpowiednio dobranych leków, suplementów diety, kontroli masy ciała, aktywności fizycznej itp. Weterynarz kardiolog może stwierdzić podczas wizyty, że wskazane jest wykonanie operacji chirurgicznej lub zabiegu małoinwazyjnego w lecznicy w Krakowie.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat zabiegów chirurgicznych – przejdź do zakładki „Chirurgia”.

amvet – kardiologia

Badanie echokardiograficzne (USG serca)

USG serca to najczęściej wykonywane badanie w diagnostyce kardiologicznej zwierząt. Jest kluczowym narzędziem w diagnostyce obrazowej i pomaga wykryć oraz monitorować rozwój wielu chorób. USG umożliwia dokładną ocenę rozmiaru i grubości ścian serca, jakości skurczu mięśnia sercowego, funkcji zastawek oraz przepływu krwi w sercu. Wyniki badania pozwalają na zdiagnozowanie chorób serca, takich jak: wady wrodzone, choroby zastawek, kardiomiopatie, niewydolność serca i inne.

Badanie USG serca wykonywane przez kardiologa weterynarza z naszej przychodni w Krakowie jest nieinwazyjne, a także nie wymaga specjalnego przygotowania zwierzęcia. Dzięki temu jest ono akceptowalne nawet dla bardziej niespokojnych czy lękliwych pacjentów. W trakcie badania lekarz weterynarii korzysta z ultradźwięków, które odbijają się od struktur serca, tworząc obraz na monitorze. Echokardiografia pozwala nie tylko na ocenę struktury serca, ale także na dynamiczną obserwację jego pracy w czasie rzeczywistym.

Badanie echokardiogarficzne jest bezbolesne, nie wymaga znieczulenia i trwa zwykle około 15-20 minut.

Badanie elektrokardiograficzne (EKG)

EKG to drugie podstawowe badanie diagnostyczne w kardiologii weterynaryjnej, które pozwala na graficzną ocenę zmieniającej się elektrycznej pracy serca. Podczas badania kardiolog psi lub koci przyczepia do skóry zwierzęcia elektrody, które rejestrują impulsy elektryczne serca. Następnie za pomocą specjalnego urządzenia, jakim jest elektrokardiograf, zapisywana jest aktywność elektryczna serca w postaci krzywej EKG. Analiza wyniku pozwala na wykrycie arytmii serca, zaburzeń rytmu i przewodzenia impulsów oraz innych nieprawidłowości w aktywności serca.

Badanie EKG u zwierząt jest bezpieczne i nieinwazyjne, a samo przeprowadzenie badania nie powoduje dyskomfortu.

Pomiar ciśnienia krwi

Pomiar ciśnienia krwi to w weterynarii niezwykle ważne, a często pomijane badanie diagnostyczne, które pozwala na wykrycie i monitorowanie chorób układu sercowo-naczyniowego, nerek, tarczycy czy nadnerczy. Wysokie ciśnienie krwi (tzw. nadciśnienie tętnicze) może prowadzić do poważnych powikłań, takich jak uszkodzenie nerek, zaburzenia widzenia, a nawet udar mózgu, dlatego istotne jest wykonywanie systematycznych badań u zwierząt znajdujących się w grupie ryzyka.

Pomiar ciśnienia krwi u zwierząt wykonuje się za pomocą mankietu uciskowego i urządzenia doplerowskiego lub urządzenia automatycznego (metodą oscylometryczną). Mankiet uciskowy jest umieszczany na łapce lub ogonie. Podczas pomiaru ciśnienia krwi ważne jest, aby kardiolog psi lub koci zapewnił spokojne i ciche środowisko. Nasza lecznica w Krakowie przykłada dużą wagę do komfortu zwierząt podczas wizyt, co zmniejsza ryzyko, że stres wpłynie na wyniki badania.

Badanie holterowskie (Holter)

Badanie holterowskie polega na zarejestrowaniu zapisu elektrokardiogramu (EKG) przez określony czas, zwykle do 24 godzin, podczas codziennej aktywności psa lub kota. W celu wykonania badania holterowskiego, lekarz weterynarii przykleja do skóry klatki piersiowej elektrody, które rejestrują aktywność serca. Następnie opiekun przez cały dzień odnotowuje wszystkie czynności, włącznie z jedzeniem, snem i aktywnością fizyczną. Po upływie określonego czasu, lekarz weterynarii odczytuje zapis elektrokardiogramu i dokonuje interpretacji wyników. Badanie holterowskie pozwala na wykrycie arytmii serca, które nie zawsze występują podczas rutynowego badania EKG. Może być również pomocne w monitorowaniu skuteczności leczenia chorób serca u psa lub kota.

Kardiolog zwierząt Kraków – badania krwi w przypadku chorób serca

Poza standardowymi badaniami krwi wykonywanymi w diagnostyce chorób serca, w niektórych przypadkach może pojawić się konieczność poszerzenia profilu badania o specjalistyczne markery niewydolności lub uszkodzenia mięśnia sercowego. Ponadto, badania krwi mogą być pomocne w diagnostyce chorób genetycznych i pasożytniczych serca.

amvet – kardiologia

Zaawansowana diagnostyka obrazowa w chorobach serca psów lub kotów

U niektórych zwierząt, w celu postawienia właściwego rozpoznania, konieczne może być wykonanie dodatkowych, bardziej zaawansowanych badań obrazowych. W takich przypadkach weterynarz kardiolog z naszej krakowskiej lecznicy może zasugerować wykonanie badania tomografii komputerowej, rezonansu magnetycznego lub angiografii.

Kardiochirurg weterynarz Kraków – doświadczony zespół i nowoczesny sprzęt

W przypadku poważnych chorób czy zaburzeń związanych z układem sercowo-naczyniowym często wymagana jest konieczność skorzystania z usług kardiochirurga lub torakochirurga zwierzęcego. Lekarz zajmujący się tą dziedziną to specjalista o dużym doświadczeniu posiadający stosowną wiedzę z zakresu interwencji operacyjnych. Oprócz samego zabiegu w takich przypadkach ważna jest także opieka pooperacyjna i obserwacja stanu zdrowia zwierzęcia. W tym celu wykorzystywany jest całodobowy monitoring i komfortowe przestrzenie z dostępem do tlenu oraz płynoterapii.

AMVET to wieloprofilowa specjalistyczna lecznica dla zwierząt, która specjalizuje się m.in. w usłudze weterynarz kardiolog w Krakowie. W naszej placówce oferujemy możliwość wykonania wszystkich niezbędnych badań pod kątem chorób serca. Kardiolog dla zwierząt w krakowskim szpitalu AMVET wykona je przy użyciu specjalistycznego sprzętu w bezpiecznych dla pupila warunkach.

Nasza oferta obejmuje także inne specjalizacje, takie jak:

amvet

Chcesz umówić swoje zwierzę do specjalisty, ale nie jesteś pewien do którego? Nie wiesz, jak przygotować pupila do badania lub zabiegu? Potrzebujesz umówić pilną wizytę u kardiologa dla psa lub kota? Nie zwlekaj – skontaktuj się z nami!

Oferujemy zarówno kompleksowe leczenie chorób serca u zwierząt, jak i badania profilaktyczne i profesjonalne doradztwo. W przypadku stwierdzenia choroby obieramy optymalną taktykę leczenia, pozostając w stałym kontakcie z właścicielem.