amvet – konsultacje specjalistyczne

Nefrologia Urologia

Nefrologia i urologia to dziedziny weterynarii, które koncentrują się na diagnostyce, leczeniu i profilaktyce chorób układu moczowego u zwierząt. Lekarze weterynarii specjalizujący się w tym obszarze zajmują się między innymi przewlekłymi chorobami nerek i infekcjami pęcherza. Leczą także zwierzęta z wadami wrodzonymi, takimi jak dysplazja nerek. Weterynarze nefrolodzy i urolodzy z AMVET w Krakowie dysponują zaawansowanym sprzętem diagnostycznym, który pozwala na wykonanie niezbędnych badań pod kątem schorzeń układu moczowego.

amvet – specjalistyczna pomoc

Czym zajmuje się weterynarz nefrolog i urolog?

Do najczęstszych schorzeń, z jakimi spotyka się urolog i nefrolog zwierzęcy, należą:

• ostra i przewlekła niewydolność nerek,
  • zapalenie pęcherza moczowego i cewki moczowej,
  • kamica nerkowa,
  • dysplazja nerek,
  • amyloidoza nerek,
  • nefropatie,
  • nietrzymanie moczu,
  • choroby prostaty.

Lekarz weterynarii wykonuje szczegółowe badania diagnostyczne, aby dokładnie ocenić stan zdrowia zwierzęcia. Na podstawie wyników badań weterynarz nefrolog/urolog opracowuje plan leczenia, który może obejmować farmakoterapię, a w niektórych przypadkach również interwencje chirurgiczne. Choroby układu moczowego u psów i kotów mogą także powodować konieczność dostosowania diety do stanu zdrowia zwierzęcia.

amvet – Weterynarz nefrolog Kraków

Jak wygląda konsultacja?

Konsultacja z nefrologiem zwierzęcym obejmuje dokładny wywiad z opiekunem – na wizytę należy zabrać dokumentację medyczną pupila. W przypadku podejrzenia choroby układu moczowego konieczne jest wykonanie określonych badań diagnostycznych. Weterynarz nefrolog z AMVET w Krakowie wykorzystuje w tym celu specjalistyczny sprzęt diagnostyczny, umożliwiający przeprowadzenie badań obrazowych, w tym USG i RTG, oraz badań histopatologicznych. Oprócz tego w placówce znajduje się laboratorium, co pozwala wykonać na miejscu badanie krwi i moczu, w tym morfologię i posiew bakteriologiczny. W razie konieczności weterynarz nefrolog współpracuje także z innymi specjalistami weterynarii, aby zapewnić pacjentowi kompleksową, należytą opiekę. Po wykonaniu niezbędnych badań opracowywany jest plan leczenia. W razie potrzeby AMVET oferuje możliwość całodobowej opieki szpitalnej.

Więcej na temat naszej placówki można przeczytać tutaj: weterynarz Kraków.

amvet – nefrolog Kraków

AMVET – specjalistyczne konsultacje dla psów, kotów, zajęczaków i gryzoni

W AMVET można umówić się na konsultację do nefrologa, urologa, a także specjalistów innych dziedzin weterynarii. Oferta krakowskiej placówki to między innymi:

a także behawiorysta Kraków.

amvet

Chcesz umówić swoje zwierzę do specjalisty, ale nie jesteś pewien do którego? Nie wiesz, jak przygotować pupila do badania lub zabiegu? Potrzebujesz umówić pilną wizytę? Nie zwlekaj – skontaktuj się z nami!

Przerwa techniczna